Szanowni Państwo,
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego informuje o rozpoczęciu projektu „Młodzi zawodowcy – program stypendialny Województwa Łódzkiego” realizowanego przez Województwo Łódzkie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Program stypendialny kierowany jest do szczególnie uzdolnionych uczniów należących do grup defaworyzowanych, tj.
a) z rodzin dotkniętych problemem niepełnosprawności,
b) z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej,
c) z rodzin wielodzietnych,
d) z doświadczeniem migracji (w tym z Ukrainy), uczęszczających do szkół prowadzących kształcenie zawodowe, mających siedzibę na terenie województwa łódzkiego.
W naborze wniosków udział mogą wziąć uczniowie uczęszczający do poniżej wymienionych, ogólnodostępnych szkół:
a) trzyletnich branżowych szkół I stopnia,
b) techników,
c) ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, liceów sztuk plastycznych i ogólnokształcących szkół baletowych, szkół muzycznych II stopnia, szkół sztuki tańca, szkoły sztuki cyrkowej wymienionych w § 1 oraz § 2 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2017 r. w sprawie typów szkół artystycznych publicznych i niepublicznych (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 2547), z wyłączeniem szkół policealnych.
Stypendium zostanie wypłacone w wysokości 7.000 zł/osobę, co stanowi kwotę 700 zł/miesięcznie przez okres 10 miesięcy. Stypendysta wraz z opiekunem dydaktycznymi opracuje Indywidualny Plan Rozwoju. Z tytułu sprawowanej opieki nad stypendystą opiekun dydaktyczny otrzyma wynagrodzenie w wysokości 800 zł.
W związku z powyższym, prosimy o przekazanie informacji oraz zachęcenie podległych Państwu placówek do zapoznania się z materiałami i rozpowszechnienie informacji wśród uczniów.
Do niniejszej wiadomości załączamy pismo Członka Zarządu Województwa Łódzkiego oraz materiały informacyjne dotyczące projektu.
Załącznik 1 - Pismo Starostwa | |
Załącznik 2 - Informacje o projekcie |