Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
  • Radosny chłopiec i napis PCPR w Sieradzu
  • Dłonie odciśnięte kolorową farbą z elementami radosnymi przypominające wiosenną łąkę oraz logo PCPR.
  • Loga Centrum Usług Społecznych.

Uwaga! Informacja. Upływa termin skladania wniosków - Moduł II.

Czytaj więcej...

Specjalne uprawnienia osób niepełnosprawnych ze znacznym stopniem niepełnosprawności w usługach medycznych.

     Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie informuje, że od 1 lipca 2018r. weszła w życie ustawa o specjalnych rozwiązaniach wspierających osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności.

Czytaj więcej: Specjalne uprawnienia osób niepełnosprawnych ze znacznym stopniem niepełnosprawności w usługach...

Nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej od 1 października 2018 roku.

Nowe kryteria dochodowe uprawniające do świadczeń z pomocy społecznej od 1 października 2018 roku to:


• dla osoby samotnie gospodarującej – 701 zł
• dla osoby w rodzinie – 528 zł


Kwoty świadczeń pieniężnych od 1 października 2018 roku:


• maksymalna kwota zasiłku stałego – 645 zł
• kwota z dochodu z 1 ha przeliczeniowego – 308 zł.


Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lipca 2018 roku w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1358).

WARSZTATY TANECZNE!

W ramach Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sieradzkim na lata 2014 - 2020 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie kontynuuje spotkania warsztatowe dla seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami z podstaw nauki tańców latynoamerykańskich.
Obecnie zakończono realizację spotkań na terenie Sieradza oraz Błaszek. W miesiącu październiku odbędą się ostanie dwa spotkania w Warcie.

Czytaj więcej: WARSZTATY TANECZNE!

“W zdrowym ciele, zdrowy duch”.

     Nie ważne ile mamy lat. Na ćwiczenia i zmianę sposobu żywienia nigdy nie jest za późno. Według WHO wystarczy poświęcić 20 min. dziennie na aktywność ruchową, aby polepszyć swoją kondycję i samopoczucie. To nie muszą być zajęcia w profesjonalnym klubie fitness. Spacer z psem czy dotarcie do pracy pieszo, w zupełności wystarczą. Również to, jak się odżywiamy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie; "Jesteś tym, co jesz". Wyeliminowanie z diety białego cukru, nadmiaru soli czy sztucznych, przetworzonych produktów spowoduje, że nasz organizm będzie lepiej funkcjonował.

Czytaj więcej: “W zdrowym ciele, zdrowy duch”.